Foreldremøte

Onsdag kveld var det foreldrekurs i barnehagen med fokus på kosthold og bruk av fiskemat. Foreldre og noen fra personalet hadde en flott kveld sammen med Merethe Ree Frafjord fra " Fiskesprell "

Foreldremøte

Gjennom prosjektet Fiskesprell ønsker vi å være med på å sette kosthold og sjømat mer i fokus både hjemme og i barnehagen.

Det ble et praktisk kurs med foredrag, matlaging og mye sosialt. Deltakerne var delt inn i fire grupper som hver laget hver sin fiskerett. Kvelden avsluttet vi med å smake på alle rettene. Det ble delt ut hefter med masse gode tips og ideer på gode og enkle hverdagsmåltider laget av sjømat. Både foreldre og barnehagen har ett ansvar for å gi barna ett sundt og riktig kosthold.

Kurset var gratis for dere foreldre. Barnehagen får dekket utgifter til råvarer gjennom prosjektet

" Fiskeprell " , og folkehelse gruppa i kommunen har tildelt kurset 4000, kr.

Mer om Fiskesprell se : www.fiskesprell.no